17 Aralık 2009 Perşembe

otomatik ödeme

bugün ilginç bişi oldu.
daha önce oturduğum evdeki ev telefonumun otomatik ödemesi vardı internet bankacılığımda. tabi ben bu eve taşınırken hattı kapatmıştım. buraya tam yerleşincede internet için başka hat aldım. bugün hesaplarımdaki bir gariplikten farkettimki o önceki numaraya tanımlı otomatik ödemem meğerse silinmemiş. ee telekom da hattı 1-1,5 yıl sonra başka birine vermiş. banka ve telekom arasında topu birbirine atınca, ben de dikkat etmeyince 7-8 aydır o hattın yeni sahiplerinin borcunu ödüyomuşum. ben bunu bankam ile telekomun otomatik hallettiğini düşünüyordum, aradım bana "siz yaparsınız bu işleri" gibisinden kaba saba konuştular. ben de gerildim tabi. hani toplamda çok yüksek bir meblağ değil ama yine de enayi yerine koyulmak istemedim. eski ev numaramı aradım akşama doğru. yaşlı bir teyze açtı telefonu, kendimi tanıttım, durumu anlattım, kaç aydır faturalarını ödediğimi söyledim :) şansıma çok anlayışlı birine denk gelmiştim. çok mahçup şekilde parayı ödemek istediğini söyledi. muhabbeti o kadar samimi geldiki ben paramdan vazgeçtim. "ödemenize gerek yok, hem benim hatamdı" diye geçiştirmek istedim. ama vicdanen rahatsız olacağını söyleyince diretince parayı almayı kabul ettim. ama kendisinin bu işlerden anlamadığını, kızının bu fatura işlerine baktığını ve onu arayabileceğimi söyledi. bi 10 dk sonra aradım kızı. annesi zaten hemen aramış anlatmış durumu. hesap numaramı verdim, adımı soyadımı da. eve gelince baktım hemen hesabıma geçmişler parayı. bende teşekkür etmek için aradım demin. telefona teyze çıktı yine. mahçup şekilde teşekkür etti, birgün çaya beklediklerini söyledi. kim olduğunu bilmiyorum ama aynı filmlerdeki anne figürü gibi bi sesi var kadının. eli öpülesi biri canlandı kafamda. ısrarları üzerine "tamam bir gün çayınızı içmeye geleyim" diye söz vermek zorunda kaldım. evleri bana yakınmış zaten. bu haftasonu giderim herhalde.

4 yorum:

  1. O otomatik ödemeler yüzünden, benimde başım çok ağrıdı. Türkiye burası, her taşın altından yeni bir sorun çımaya gör. Şanslısın ki iyi birine denk gelmişsin, hem kafan rahatlamış oldu, hemde senin için hoş bir anı olmuş.

    Ayrıca senin bu durum karşındaki tavrına gıpta ettim.Bir çok insan o an ki sinirden,öfkeden hem telekomda hem banka da olay çıkarır, bir de üzerine telefonun yeni sahibini de rahatsız ederdi.

    YanıtlaSil
  2. Aabi bu bankacıları "çuvala koyacaan sallayacaan sallayacaan vurucaan duvara":))) Çuvaldızı kendime batırayım önce.
    Aynı durum benim de başıma geldi. Benimkiler de ödedi ama 3 hafta sonra. Biraz bozuldum tabii, 2 defa alacağımı istemek gibi duruma düştüğüm için.

    YanıtlaSil
  3. Kredi kartının tek güvenli ödediği şey kendisidir, o yüzden herşeyi manuel hallederim.Eski usül ver parayı al ödendi belgesini.

    YanıtlaSil
  4. sakın o teyze benim kayınvalidem olmasın :)))))))

    YanıtlaSil