11 Eylül 2010 Cumartesi

evet, yes, ja, oui, si

harika bi bayram yaşadım.
hele çocuklar harika yaratıklar gerçekten.
bi de ne çok cocuk yapmış bizim çevre. başbakan'ın istediğinden de çok :) ufak tefek sarılı siyahlı tatlı tatlı şeyler. hepsi de harçlık kapma sevdasında. şeker falan da tabi. bi de üzerlerindeki dünyanın en güzel şeyiymiş gibiler ya bittim o mutlu hallerine. çocukluğum geldi aklıma. hatta özledim öyle salak salak herşeyden bihaber olduğum günleri. ohhh ne rahat valla. hayat onlara güzel.

son gün referandum muhabbetleriyle geçti. öğlen babamla akranı yaşlı akrabalar toplandığı bi ara beni salona çağırıp fikrimi sordular. aslında okumuş etmişler çoğu. ama benim kısa bi akademik geçmişide bildiklerinden merak etmişler. ben de konuştum aralarında farklı düşünenler olabilir diye kırmadan falan. meğer millet "evet" diyecekmiş zaten. aklın yolu bir. tabi her değişikliğin getirisini götürüsünü öngöremediklerinden tereddüt edenler varmış.

hani sizede diyeceğim şu ki, umarım "evet" oyunuzu verir dönersiniz evinize sabahtan.

foto=fotoritim.com, ali şenel

50 yorum:

  1. bu benim ilk oyum olucak. bende "evet" dicem. darbe anayasasi yerine sivil anayasiyi tercih ederim.
    ayrica gecmis bayraminda kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Evet demenize bir sözüm yok. Demokratik seçim özgürlüğü..

    Ama hayır diyecek herkesin "oyuna gelen" ya da "hislerine yenilen" insanlar olmadığını bilmenizi istedim sadece.Böyle bi genelleme yapmayın yani bence.

    YanıtlaSil
  3. sadece umuyorsunuz ama değil mi? kontrolsüz güç güç değildir! böyle bi hükümetin bu anayasayı kendi işine geldiği için değil de halk için hazırladığını sanmak nasıl bi gaflet oluyor?
    eşcinsellerin yada biseksüellerin haklarına ne derece saygılı bu hükümet? kendinle çelişmiyor musun?
    böyle göz önündeki gerçekleri görmek için akademik kariyere gerek yok ecevit zamanında fındığını 7 liraya şimdi 3 liraya satan 70 yaşının üzerindeki çifçi de fark edebiliyor olanları olacakları,tahsil herşey değil.
    yedi sülaleleri zengin oldu torunlarının torunları da zengin olsun diye EVET !

    YanıtlaSil
  4. Bi öğrenciyim,annem beni yıllardır zam gelmeyen bi emekli maaşı ile okutmaya çalışıyor,devlet bana burs yerine kredi veriyor ve ben şimdiden sekiz küsür milyar borçlu olarak üniversite hayatına başlıyorum.Öğretmenlik okuyorum,kendi cemaatine nasıl güzel dağıtıyor kpss sorularını,adam gibi çalışanın hakkı yeniyor,tüm milli eğitim müdürleri üst düzey mebe bağlı çalışan memurlar nedense din kültürü öğretmenliğinden geliyor.Üç kuruş parayla çalışan memurun grev hakkına bile çomak sokmaya çalışan bi anayasaya evet demek çok güç.

    YanıtlaSil
  5. senden hiç ummazdım evet tercihini şaşırdım:))

    bende oyumu evet olarak kullandım.
    beyaz ciklet sana bir sorum olcak.
    akp iktidarı yıkılırsa yerine kim gelsin ????
    sen başbakan olsan önceliği kendi içine vermezmisin???
    geçin bu boş işleri gençler
    akp yiyorsa bi o kadarda yediriyo millete..
    unutmadık çöp dolu sokakları,susuz geçen yazları..

    adamlar çalışıo kimse hakkını yemesin.

    YanıtlaSil
  6. oyumu sabah sabah kullandım....
    Evet demiş bulunmaktayım....
    AKP iktidarı zorla geldi sanki başa....Bu hükümeti seçen millet....Referandum da oy kullanan millet....Zorla gelmiyor adamlar...

    eşcinsel ve biseksüel haklarına gelince bu hükümetin saygısı soruluyor... hangi hükümet saygılı olduki???

    son olarak her halk layık olduğu şekilde yönetilir diyorumm....

    Ne olursa olsun Hayırlısı olsun...

    YanıtlaSil
  7. of of hayır bin defa da hayır... Herkes darbenin getirdiklerinin sorgulanmasından, askeri düzenin, yargının düzenlenmesinden yana, hatta anayasanın toptan değişmesine... Ama statüko karşıtı görünerek kendi statükosunu yerleştirmek amacı ile yapılıyorsa hayır. Tek söz aklımda: demokrasi trenimiz inilmesi gerektiği yerde ineriz...
    umarım hayır oyu çıkar... kurtuluruz bunlardan, çünkü öyle olmazsa şu anda şikayet edilen düzen gelenin yanında cennet kalacak...
    ne demek ya 5 liralık otobüs biletini isterse 50 lira yapacak ama itiraz hakkı yok, bilmemnenin korunmasına yönelik uygulamalar hukuka aykırı sayılmayacak, ne uygulaması neyin tedbiri? Başımızda amerika bushu attı, biz hala onun türk versiyonunu atamadık... yazıklar olsun bize.. evet çıkarsa artık bu ülke umurumda olmayacak, ilk işimde bir daha geri dönmemek olacak...

    YanıtlaSil
  8. yani şu değişiklikleri bir önceki ile kıyaslayarak madde madde okuyan varsa, en azından bir hukukçuya fikir danışan ya da en azından son 5 yıldır gazete okuyan varsa şu canım ülkenin neye çevrildiğini anlar...
    neyse, 15 yıl sonra dünyanın süper güç dengeleri değişmeye başlayınca, avro dolar dengeleri ham fiyat değerleri oynamaya başlayınca görürüm ben bu milleti...

    YanıtlaSil
  9. larry taman da artık patronlarına müjdeyi verir...

    YanıtlaSil
  10. Gençbiranne

    Ne güzel genç bi anneymişsiniz.Benim annem de yıllarca çalıştı emekli oldu rakam vermeyeyim ama askeri ücretin de altında bi emekli maaşı ile geçinmeye çalışıyoruz.Nerede benim bursum ? Anne babası öğretmen olan mühendis olan arkadaşlarıma burs çıkarken bana kredi layık görülüyor.Benim sorunum hükümetle değil şu gelsin bu gelsin başa demekle de değil.Benim sorunum hükümetin öğrencisine ve gencine sahip çıkmaması ile.Ben de mi cemaate girip Atatürkü karalayan belgesellerle fıkıh dersleri ile donanayım ben de size soruyorum?Sizin evlatlarınızı yetiştirecek onlara Atatürk ilkelerini aşılayacak olan benim; benim gibi Sosyal Bilgiler Öğretmenleridir.Kpss de soruları alan çocuğun açıklamasını okumadınız mı?Gel bizim cemaate sana her türlü imkanı sağlarız demişler.Bi de hediye olarak Ales sorularını vermişler.Bak sen,kim sızdırıyor bu soruları.Allah aşkına karnı tok sırtı pek olanlar aç kalanların halinden anlasın biraz.Gençlerinize sahip çıkın.

    YanıtlaSil
  11. böyle bir yazı beklemiyordum senden.
    şa-şaır-dım.

    YanıtlaSil
  12. son dakika yaşasın evet çıktı! fantezi olsun diye bir de kırbaç verildi adamın eline... artık umurumda değil..

    YanıtlaSil
  13. gençbiranne
    çoluğun çocuğun bunun hesabını sorucaktır ilerde senden,haydi buyrun özelleştirmelere gelin şimdi.ne dönücek anayasa mahkemesinden.
    ülkenin her karışını bozdur bozdur harca,gelecek seçimde tekrar başa gelebilmek için bi bölümünü de halka lütüfmüş gibi sun
    bana oy vermesseniz yardımı keserim diye de tahtit et ondan sonra sandıkta demokrasi kazandı!
    kendi başarın gibi övün!

    kendi yarattığın yoksul tabakaya benim verdiğim vergiyle kendin belini büktürerek aldıgın vergiyle yardm yap

    bakın bakalım hayır çıkan köylere mahallelere şimdi haftalarca çöpler alınmayacak sokaklardan

    bu millete herşey müstahak bu saatten sonra

    PADİŞAHIM ÇOK YAŞA

    YanıtlaSil
  14. ozge, tebrik ederim :) seninde geçmiş bayramın kutlu olsun.

    serkan, ben genelleme yapmadım. sadece ben kendimce hayır diyenlerin muhalefetin kafasında bir oyun olduğuna inanıyorum. tabii ki farklı görüşlere saygı duyarım. bakış açısı sonuçta.

    mavi kuş, eşcinsel haklarını düşünen bir hükümet görmedim. o yüzden yargılayamam adamları. ben zaten bu sitede eşcinsel hakları için siyasi bir mücadele vermiyorum. burası benim kişisel hikayem sadece. yasalardan ziyade zihinlerin değişmesi daha önemli acımdan. anlattıklarım bazı fikirleri değiştiriyorsa yeterli bana. anayasa değişikliklerin sülale zenginliği için olduğunu düşünmek cidden cok populist. adam yapmak istiyorsa 50 türlü yapıyordur. düzenlemelerden bu çıkarımı yapmak cidden zanaat.

    YanıtlaSil
  15. bu söylediklerine kendin de inanıyor musun gerçekten o kadar havadalar ki
    hayat felsefen halini almış iki arada bir derede kalmak
    bahsettiğin tahsile rağmen bu şekilde düşünmek asıl zanaat
    popülist dediğin tavırdaki bağlantıları sanki algılamamışsın gibi açıklamak çok gereksiz
    görmek istemeyene birşeyleri göstermeye çalışmakta anlamsız
    bir kilo kıymanın içine karıştırılmış iki yüz gram domuz etine evet dediniz
    bundan sonra başımıza gelicekleri hak ettiniz

    YanıtlaSil
  16. beyaz ciklet, bu değişikliklerin hükümetin şuanki politikalarıyla çok ilişkisi yok. evet türlü sorunlar var ve beğenmediğim bi yığın şey yapıyorlar. neyse tartışıp akpli görünmek istemem. öyle biliyorsan öyledir belkide. sevgiler.

    gencbiranne, ayıpsın. aklın yolu bir :) ben bu referandumu politikalardan ayrı düşündüm aslında. o yüzden evet dedim. gerçi ismet'in chp'sinin desteklediği bişeye katılmam zordu hakkaten. ikna edici argümanları olması lazımdı. yok, boş laftı.

    insan, haklısın aslında. bunlarıda halk seçti. zaten evet diyen o halk hayırlısını seçti. bana göre hayırlısını diyeyim.

    YanıtlaSil
  17. mavi kuş, çok saygı duyarım. dedimya bakış açılarına bağlı. tabi dünya görüşüde önemli. herkes kendi gibi düşünenlerin çekip çevirdiği bi türkiye seviyor olabilir, ama ben bu düzenlemelerle hsyk gibi kurumların biraz daha demokratikleşeceğine inanıyorum. öyle işte. umarım kırıcı bi söz etmedim. sevgiler ;)

    neyfa, sakın gitme. sakın. lazım senin gibi insanlar topluma. hem isyan etmemek lazım. demokrasi ise istenen bu duruma saygı göstermek lazım. hem belkide düşündüğün kadar kötü olmayacak ;)

    coach, ne güzel şaşırtmak. kalıpların dışında biri olmak hoşuma gidiyor :) şöyleyse böyle olmalı gibi çıkarımların olmadığı, herkesin tamamen farklı biri olduğu bi dünya istiyorum ben ya.

    YanıtlaSil
  18. mavi kuş, bu adamlar gelirkende böyle yaygara kopmuştu. ama var olandan farklı bişi olmadı. o zamanda kadrolaşma vardı, o zamanda yeme yutma vardı. değişmedi. değişmesi için partilerin değil zihniyetimizin değişmesi lazım. milletin neden milletvekili olmak istediğini biliyosunuz. gireyim eş dostumun işini göreyim, cebimi doldurayım, emekli parasını alayım falan. akpliside böyle chpliside. biz bunları hakettikce böyle devam eder. kendimizi ve çevremizi geliştirmeye bakalım. particilik değil fikircilik yapalım. senin yorumunla çok alakası olmadı ama yeri gelmişken fikrimi söyledim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. ne yazsam, nasıl desem bilemedim. öncelikle ben de coach-bear gibi, şaşırdım. ve bir kez daha anladım, her ne kadar büyükşehir gibi bir yerde büyüse de insan, muhafazakar olunca öyle devam ediyor, eğitimle falan hiç alakası yok..

    cidden çok şaşırdım söylediklerine, mavikuş'la aynı fikirdeyim. popülist olan yaklaşık aslında doğrulaar ve insanlar, evet diyen %58.1lik dilim, bunun farkına varamıyorlar. alınmış ağızlara bir sakız, ha babam çiğne.. ismet'in chp'si diyorsun, ama 12eylül mağdurları için yanıp tutuşan erdoğan'ı hiç sorgulamıyorsun. erdal eren'e ağlarken kenan evren'i ziyaret neden? pkk'ya söverken apo'yu görmek neden? kusura bakma da kimse beni kandıramaz iyi niyetli olduklarına..

    evet, ben de eğer hukuksal alanda iyi bir anayasa taslağı oluştursalardı evet'i basardım, çünkü o parti ürünü olmazdı. ama ya bu? tamamen akp'nin ürünü bir şey, sadece oylamaya diğer partiler dahil edildi.. peki sorarım, taslağı hazırlayan hukukçuları kim belirledi? akp.

    ve neyfa'ya katılıyorum, bu zamana kadar benden büyüklere kızardım, bir an önce dış ülkelere gitmek istedikleri için, kalıp ülkende hakkını savunsana, neden kaçıp gitmek derdim? şimdi düşünüyorum, hangi hakkını savunma? Artık bir dava açmaya kalkıldığında eğer o görüş iktidardaki partisinin görüşüne uymuyorsa açtırtmayabilir. ve öyle dımdızlak kalakalırız, çünkü her şeyin üstünde artık adalet bakanı var.. adalet bakanı kimden? iktidar partisinden. vay halimize...

    ha, sözüm yarım kaldı, yazıktır ki bir yolunu bulduğum zaman yurtdışına gitmek istiyorum, ben ki ülkemi çok seven biriyim, yaptıklarıyla beni ülkemden soğuttular...

    YanıtlaSil
  20. ali hangi okulda kullandın oyunu:))
    yoksa aynı sandıktamıydık???

    YanıtlaSil
  21. hem aklın yolu birdir deyip hem de "evet" demek tuhaf geliyo bana açıkçası!!!
    "hayır,no,non,nein" diye bir başlıkla karşılaşmayı tercih ederdim bloğunu açtığımda...tam bir hayal kırıklığı oldu benim için...
    güzel bir hafta diliyorum herşeye rağmen...;)

    YanıtlaSil
  22. Evet-hayır tartışmalarına katılmayacağım. Ben oyumu Evet olarak kullandım. Benim tek sözüm Mavi Kuş'un fındık ile ilgili yorumuna;

    Sayın Mavi Kuş,
    Fındık mevzuundan ne kadar haberdarsınız bilmiyorum ama Ecevit 7 liraya halkdan aldığı fındıkla bu ülkeyi ne kadar zarara uğrattı bunun farkında değilsiniz sanırım.
    Ayrıca şuan tüccarda fındığın kilosu 4,3TL, bunun yanında devlet kilo başına 1,5TL destek veriyor, yani fındık 5,8TL'ye geliyor, biliyor musunuz? Bu fiyat şuan ki ekonomide en makul fiyattır.
    Sadece eleştirel baktığımız için bazı iyi yönleri görmek istemiyoruz, ama desteklesek de desteklemesek de herkesin hakkını teslim etmek gerekir.

    YanıtlaSil
  23. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. Sayın Sena'nın düş bahçesi
    Ailemin büyüklerinin dönümlerce fındık bahçesi var hem trabzonda hem adapazarında,o yaşlı insanlar her ne kadar muhafazakar olsalarda,akp nin oyununa gelmiyorlar artık,hayır diyorlar,chp diyorlar,işçi ve emekçinin hakları için sol hükümet diyorlar
    fındık fiyatlarını yandaş medyadan takip ettiyseniz herşeyin güllük gülistanlık olduğunu sanmanız normal,
    gidip kendi gözünüzle görün batı karadenizdeki köyleri çok da uzak değiller,
    o çifçileri dinleyip öyle karar verin bu ekonomide en makul fyatın bu olduguna
    insanlar yaptıkları masrafı karşılamadığı için geçen yıl ki ürünleri bile,cuvallanmış bir halde evlerinde saklıyorlar

    YanıtlaSil
  25. artık çok geç... bu saatten sonra ne olsa müstahak bu ülkeye..

    YanıtlaSil
  26. yolunu bulduğun an arkana dönmeden gitmek lazım... her gün televizyonu açtığımda bu insanları görmektense...

    YanıtlaSil
  27. malesef aynen öyle
    blog sahibine daha fazla rahatsızlık vermek istemem,uzatmıyorum konuşmayı.

    YanıtlaSil
  28. Sayın Mavi Kuş,
    Bu sene mahsul pek çıkmadı bizim köyde, 4-5 ton oldu. Ordu-Giresun fındığı güzel olur, yağlı yağlı, tavsiye ederim. Dikkatinizi çektiyse sadece tek bir konuda yorum yaptım, o da düsturumdur bildiğimi konuşurum, bilmediğime bilmiyorum derim.
    Eklemek istediğim tek şey; açıkcası fındıkçı halk sizin gibi düşünmemiş demek ki, Karadeniz de bu hükümet hiç bu kadar destek görmemişti. (Ki bence bu oylamada çıkan sonuç hükümetten öte bir durum.)
    Velhasıl, sustum. Kusurumu hoşgörünüz.

    YanıtlaSil
  29. tutan mı var sizi bu ülkede zorla..
    azınlık her zaman çamur atmak zorundamı.
    azınlıksınız çekilin kenara ve susun artık....

    YanıtlaSil
  30. yüzde kırk sekizlik bir azınlık olmaz sayın genç bir anne.. "çamur atmak" konusunda yorum yapmaya gerek duymuyorum, zira biraz çirkin buluyorum bu deyimi.. Ülkede zorla tutmaya gelince şahsen bu konuda aynı fikirdeyiz, en kısa zamanda gitme isteklisiyiz. Kalanlar buyursun sevsin, bizler azınlık sever olduğumuz ve daha demokratik düşündüğümüz için böyle oldu. Artık yüzde kırk sekizlik azınlık olarak, yerimizi bıraktığımız "azınlıksanız susun" zihniyeti sadece kendi yankısını dinleyerek şeriata değil (şeriat getirecekler korkusu çok saçma..), Amerika'nın ve Arapların metresi olabilir... Ama on beş yıl sonra bu pek bir işe yaramayacak, yanlış ata oynuyorlar haberleri yok...
    god bless you... seccadesinde namaz kılanlar da kendini kandıra dursun...
    ya sev ya terk et aşkının demokrasisini yiyeyim ben, bir tarafımla...

    YanıtlaSil
  31. glaskas, muhafazakar olduğumu düşünmüyorum. keşke olsam ama değilim. tabiki benzer düşüncelerim var. bundanda rahatsız değilim. ben kendimce bir yorum yaptım. sizin bakış açınızdanda yorumunuz farklı. yargılayamam kimseyi. böyle bahanelerle yurtdışına gitmek olayıda komik geliyor bana. zerrin özer, fazıl say gibilerin çırpınışlarını hatırlatıyor bu tür şeyler. siz yapmayın böyle şeyler lütfen.

    gencbiranne, nevzat ayasbeyoglu :)

    azra, kimseyi hayal kırıklıgına ugratmak değildi amacım. ama işte benim görüşümde böyleydi. sanada güzel bir hafta diliyorum.

    sena'nın düş bahçesi, dün çiftçinin teki vardı bulundugum bi yerde. aldıkları desteği anlattı ee yuh dedim. köye dönücem bende dedim güldüler. hani adamların yaptıkları herşeyi kötü yada oy toplama olarak algılamakta fazla obsesifçe geliyor bana.

    neyfa, gideceksen ülkeden haber ver. bakarsın bende gelirim. kafama arada geliyor bu fikirler. hani siyasete kızdığımdan değil, benimkisi gitmek için gitmek. off bak şimdide evde sıkılıyorum valla.

    mavi kuş, asla rahatsız olmuyorum seviyeli rasyonel yorumlarından. aksine farklı fikirleri okumak hoşuma gidiyor. sena'nın düş bahçesi de susmamalı. her fikir kendi akranlarının içinde faşizan hale gelir. karşıt fikirlerle çatıştıkça şekillenir güzelleşir.

    YanıtlaSil
  32. referandum muhabbetinden kusmak üzere olduğum için yorumlara fazlaca yüzeysel bi göz geçirdim sadece..
    yazıyı görür görmez yorum kısmında 200 kadar yorum göreceğimden emindim ama ya henüz okumayan çok ya da umduğum gibi artık çoğu kimse umursamıyor..
    gerçi en yüksek ihtimali benim gibi bu muhabbetten baygınlık geçirilmekte olduğuna veriyorum :))

    benim de diyeceğim şudur ki bu yazı blog sahibinin okuyanlarına bir oyunudur beyler bayanlar..
    herkesin bu kadar sazanlaştığı bi konuda ahmet bey kaç tane okuyucusu olduğunu test etmiş bence :))

    bu işin şakası tabi ama ben kimsenin oyunu açıklaması taraftarı değilim..
    evet ciler de hayır cılar da hala bir azgınlık durumundalar nedense..
    her iki taraf ta demokrasi naraları atmakta ama kimse herkese eşit verilen o 1 oy hakkını kimseye hak olarak görmemekte..
    size ne arkadaşım kimin ne oy verdiğinden? demokrasi buysa öpmüşüm ben öyle demokrasiyi..!

    YanıtlaSil
  33. ha ha ha en güzel yorum valla öpelim gitsin)
    alicim valla olursa 1 ay içinde bakü olmazsa önümüzdeki sene irlanda veya yeni zellanda gibi gösteriyor durumlar. Param olsa direkt yeni zelanda da kulube alır, turist rehberi olurdum amma o hayal şu an tabi))))))) bekleriz efem gelin, tabi hiç bir şey olmazsa da artık bir İstanbul'a uğradığımda bir gün elini öpmeye gelirim))

    YanıtlaSil
  34. Iııı öhömm şeyyy Ahmet bey demişim di mi ben? :S Ali bey olacaktı o.. Pardon :/

    YanıtlaSil
  35. =))) seviniyorum bunları okuyunca, blog dünyasında azınlığız :D

    YanıtlaSil
  36. gençbiranne dedi ki...
    tutan mı var sizi bu ülkede zorla..
    azınlık her zaman çamur atmak zorundamı.
    azınlıksınız çekilin kenara ve susun artık....

    Bu yorum beni benden aldı.
    Ülkenin %42si nasıl azınlık olur? Hayır diyenlerin eğitim seviyeleri ortadayken.
    Bu baskıcı hükümete rağmen %42 büyük bir orandır!

    http://www.sonsayfa.com/Haberler/Siyaset/Aksam,-Ocalan-ile-roportaj-yapti.html

    Öcalan röpartajını okumanızı öneriyorum gençbiranne

    BİZ İSTEMESEYDİK REFERANDUMU KAYBEDERLERDİ
    ERDOĞANA BİR ŞANS DAHA VERDİK

    kimlerle aynı kanıda olduğunuza dikkat edin

    kimlerin desteğini alarak çoğunluk olduğunuzun farkına varın

    kendi yarattıkları yoksul kesimi yardımı keseriz diye tehtit ederek nasıl evet dedirttiklerinin farkına varın

    kürtlere ne vaadedildi de evet dendi

    2011 seçimlerinden sonra anayasaya çalışmalarına başlayacağını söyledi başkaban

    anayasayı keyiflerine göre düzenleyip kürdistanı kurmak için yeterli bir zaman gerekli tabiki

    YanıtlaSil
  37. mavi kuş iyimisin kuzum sen yaa
    aynı yorumu hem buraya hem bloğuma yazmanın ne anlamı war??????
    geçti borun pazarı hadi uzatma daha

    YanıtlaSil
  38. ali bu arada o okulda bu sene oy kullanılmadı.neden yalan söledin bana????
    evimin karşısında o okul.bizde bu seneye kadar hep orda kullandık ama bu sene başka okuldaydık.
    neden ali neden yalan söledin:))

    YanıtlaSil
  39. kadın çığrından çıktı

    YanıtlaSil
  40. Beni bu blogda kimse tanımaz, adımı bilmez.. Çok da gerekli değildir aslında beni tanımanız. Oldukça uzun süredir bu blogu takip ederim, belki benim gibi onlarca/yüzlerce adsız okur gibi..
    Bu blogda çoğu zaman kendimden birşeyler bulmuş, kimi zaman insanların davranış veya düşüncelerine şaşırmışımdır. Ama her zaman, benim gibi birinin yaşadığı deneyimleri okumak bana keyif vermiştir. Ta ki bu yazıyı ve yorumları okuyuncaya kadar..

    Ali'den böyle bir konu beklemezdim, böyle yorumları ise aklımdan bile geçirmezdim..
    Sadece, yargıyı ele geçirerek yasama yürütme ve yargı organlarının tümüne birden hükmedebilme çabası içeren bu anayasanın destklenmesine anlam veremediğim gibi, desteklemeyen %42'lik kesim için de bu yorumların yapıldığını görmek üzücü..

    Keşke evet desen de içinden deseydin, Hayır diyenler için de o cümeleri kullanmasaydın..

    Velhasıl, benim için bu blog artık bitmiştir. Bir daha google'a bu bloga ulaşmamı sağlayan sözcükler yazılmayacak, bir daha bu blogdaki hiçbir yazı/yorum okunmayacaktır.

    Blog sahibine ve okuyucularına selamlar...

    YanıtlaSil
  41. Belki bazı şeyleri burada afişe etmek istemiyordur, belli değil mi?.. Burdan soracağına mail atsana çok merak ediyorsan..
    mavi kuş kardeşim enerjini sakla sen)bu konular herkesle tartışılabilecek konular değil..

    YanıtlaSil
  42. üstelik bu durumu akp den ayrı tutarak evet diyen çok insan var... Hali ile çabamız henüz bitmiş sayılmaz, bir de seçimler var önümüzde, seçime kadar aktivistliğe devam!

    YanıtlaSil
  43. adsız, sanırım ahmet daha kalmış akıllarda :) yazıyı yazarken yorum alma gibi bi çabam yoktu. ben sadece herkes gibi fikrimi açıklamak istemiştim. sonuçta bu olay partilerden bağımsız bişeydi benim için. oyun kurup milleti işletecek bi adam olmadığımı bu blogtan beni tanıyanlar azçok bilir.


    neyfa, vay be. güzel fikir. heleki kulube olayı. ama şunu söyliim, avustralya'ya kaçan bi arkadaşım vardı. çok iyi şartlarda değil. vatandaşlık aldı ama iş bulamıyor falan. gerçi homeless bi yaşamı seven bi tip ama zor işte. istanbul en mantıklısı bence :)

    rebecca, azınlık derken, ne konuda? anlamadım.

    mavi kuş, 42% bencede azınlık sayılmaz. bu arada röportajı okudum. hani hayır demesi durumunda kürtlerin tümden bedel ödeyeceği ihtimalini düşünüp böyle bi girişimde bulunmadılar. ya susup kürtlerin istediği yere oy vermesini sağlayacaklardı. ki bu oyların tamamına yakını evet olacaktı. böyle bir tasarıya evet demiş olmanın apo'yla yanyana olmakla alakası yok bence.

    YanıtlaSil
  44. gencbiranne, ya bigün çok pis pişti olucaz ne zaman merak ediyorum. tırstım işte okuyan biri sandık görevlisi falandır şimdi. aklıma o geldi attım. önemsiz detaylar bunlar zaten. ya aklıma ilk o geldi. benim taşınmadan önceki seçim nedeniyle göztepe'de kalmış kaydım. kılıçdaroğlu :)) gibi olmiim diye gittim orada kullandım. umarım kırmadım. korunma güdüsüyle yapılmış ufak minicik beyaz yalanlar oluyor arada.

    adsız, öncelikle yorumundan sonra bu yazıyı yazmamış olmayı diledim. silmedim ama yazıyı edit ettim. evet biraz sivri cümleler olmuş. hayır diyen herkesten özür dilerim. seninde yolun açık olsun madem. sevgiler.

    neyfa, aynen öyle oldu. biraz afişe olma korkusu işte. bu arada hani hangi partiyi desteklediğimi söylemem ama hangisini desteklemediğimi söyleyebilirim. mesela akp'yi desteklemiyorum ve dediğin gruptayım. :)

    YanıtlaSil
  45. neyse içimde kalmasında yaziim. demin bu yazıyı gördümya bi daha bu siteyi okumam diyen adsız'a ithafen. gerçi görmüycek bunları ama cidden düşündürdü beni. hani böyleyiz aslında çoğumuz. farklarımızı yok sayarız, ortaya çıkıncada bi çırpıda yakarız aradaki şeyleri. gerçek hayattada böyle. bana şems'i hatırlattı bu tepki. tekrar derim, yolu açık olsun. ama bu şekilde yaşanmaz onuda bilirim.

    YanıtlaSil
  46. veuvv göztepe mi? anadolu tarafında isen bir gülümseme geçti yüzümden.. ben doğma büyüme şaşkınbakkallıyım.. Hatta şaşkınbakkal eski tike restoranın iki yanındaki apartman)) ama eskisi gibi değil oralar, caddeye falan gidince nostaljiye kapılıyorum. çook eskiden bir kristalin orda toplanırdık felan felan hey gidi hey...
    bu arada tesadüf dün avusturalyadan gelen ama orda doğmuş büyümüş vatandaş olan çok cici bir türk kızı ile tanıştım. şartların özellikle çin ve koreliler yüzünden çok zorlaştığını söyledi. Yeni zellandayı sorduğum oranın gerçekten de harika bir yer olduğundan bahsetti...
    yani ciddi bir araştırma sonunda yeni zellanda seçilmiştir.. eninde sonunda gideceğim kararlıyım, umarım da başarırım, bakalım ben elimden geleni yapayım da))

    YanıtlaSil
  47. not apartman derken apartmanda idik)adres tarif ediyorum sanılmasın))

    YanıtlaSil
  48. nası yakaladım ama yalanını:)))
    bidaha tekrarlanmaz umarım...
    ne çok tırsıyosun benden yaa:)))
    nolur yani karşılaşsak sonuçta aynı caddedeyiz bundan normal nolabilirki???
    aman neyseeee

    YanıtlaSil
  49. neyfa, aslında yeni zelanda ile ilgili bende güzel şeyler duydum ama dünyanın bi ucu. hastan olsa ölün olsa düğün olsa gidip gelinecek yer değil. şaşkınbakkal mı.. brrrrrrrr yok yok kesin ben bu siteden tanıdıklar bulucam :)

    gencbiranne, senden tırsmak değil. ama hani şöyle düşün. çok mahrem bişeyimi biliyosun. işte bi erkekle sevişebildiğimi mesela, yada geçmişte iğrenç şeyler yaptığımı. karşılaşsak ben nasıl hissederim sence. işte o histen kaçıyorum. blogu açarken ve bunları yazarken ufak yalanlarla bu durumdan kendimi korumayada söz vermiştim. yoksa normal içerikli bi blog olsa inan şimdiye haftasonları kahvaltıya evinde bitmiştim. :)) hani kıskanmıyor değilim şu seyhanla muhabbetlerini :))

    YanıtlaSil
  50. yessss çoook uzak, dünyanın bir ucu ve benim cennetim)
    brrrrr mı, hahhahah korkma benimle rastlaşma imkanın düşük... En uç senaryoda rastladığımda seni tanısam bile bunu belli etmem)
    belki bir gün çoook sonra rastlantı değil bilerek benimle karşılaşırsan o zaman, tabir-i caiz ise "selamın başım üstüne" olur..
    yani kısacası benimle rastlaşaman)

    YanıtlaSil