21 Ağustos 2010 Cumartesi

karadeniz insanı

genelleme yapmak ne kadar doğru bilmiyorum ama benim tanıdığım karadenizlilerin çoğu neden bu kadar para düşkünü. durum böyle olunca insan ister istemez soğuyor karadenizliyim diyen birinden. tabiki heryerin iyisi kötüsü var ama bana karadenizin iyi insanı çok denk gelmiyor sanırım.

dün işyerinde basit bi para meselesi yüzünden herkesin önünde kırıcı bi tartışma yaşandı. tartışanlar biri istanbullu ama aslen doğulu, diğeri karadenizli. doğulu olan arkadaşı dışarı çıkardım, ağlaya ağlaya durumu anlattı. yuh dedim detayları öğrenince. sonra konuştum müdürle eve gönderdik dinlensin diye. bi gittim üst kata bu laz olan arkadaş hiçbişey olmamış gibi sinirli sinirli duruyor. bende sinirle baktım ona. anlamıştır ne kasdettiğimi. gidip kırıcı bişey söylemediğime şükretsin.

umarım bundan sonra yargılarımı yıkacak tipte karadenizlilere denk gelirim :) arkadaşlığa, sevgiye, saygıya maddi şeylerden daha fazla değer veren karadenizlilere. belki istanbul'a gelenleri biraz böyledirler. yerine gitmek lazım. zaten kafamda var öyle bi plan. bi hafta basıp karadenizi turlayıp, yeşile maviye doyup geri gelmek gibi. izni olan bi arkadaş da yanıma alırsam bayramdan önce bile gidebilirim :))

foto=tatilyollari.com

11 yorum:

  1. Karadenizlilerle lazlar aynı değiller ki.

    YanıtlaSil
  2. Genelleme yapmayalım lütfen.
    1. Tüm karadenizliler laz değildir.
    2. Tüm karadenizliler paracı değildir.
    3. İnsanları memleketleri ile tanımlamak çok saçma değil mi?

    Alınıyoruz!

    YanıtlaSil
  3. draleye, evet bunu biliyorum. ama olayın kahramanı kişi hem karadenizli hem laz.

    sena'nın düş bahçesi, kesinlikle memleketine göre ayırmak değil gayem. sadece bende mi bişey var hep o yörenin ilginç tiplerine denk geldim diye sorguladım kendimi. tabiki genellenecek bi durum yok. bunuda belirttim özellikle. ve hatta dilekte bulundum böyle olmayan karadenizlilere denk geleyim diye.

    özür dilerim kırdıysam.

    YanıtlaSil
  4. ne diyon olum sen:)))
    tepemi attırma benim.
    karadenizliler kadar bonkör insanlar varmı acaba.sen bi kişiye denk gelmişsin sadece.
    git gör o zaman tekrar konuşalım.
    senin aksine ben hiç para canlısı bi karadenizli en azından RİZE'li görmedim!!!!
    bi araştırırsan zaten yoksul karadenizli yok. doğudaki gibi aç susuz sersefil çocuklar gibi bi görüntüye asla rastlamazsın.
    en azından rize trabzon için bu böle.
    ayyy sinirledim ayol:)))
    var mı karadeniz insanı gibi ya??

    YanıtlaSil
  5. gencbiranne, tamam, gidip görücem. bak aç kalırsam, bi tas su istersem vermezlerse durmadan başınıza kakarım söyliim :) sen gerilmede şimdilik :P

    YanıtlaSil
  6. mutlaka iyileri vardır ama karadenizliler çok agresifler. Herkes en çok kendi memleketlisini sever.Bursalı olsun çamurdan olsun bence :))

    YanıtlaSil
  7. ayol heryer su zati canım memleketimde.dağ taş heryer su:)
    mıhlama yemeden dönme sakın.
    ayderde ye ama.
    yada sen giderken bana hbr ver bende gelim rehber olarak:))

    YanıtlaSil
  8. benim baba tarafim trabzonlu. para duskunu degiller ama cok sinirli bi yapilari var, hic hoslanmiyorum onlardan :/ karadeniz mutfaginida hic sevmem hele karalahana yemegi denilen o korkunc sey evde pistigi zaman kendimi karantinaya aliyorum :S aman yaa bence ole cok buyuk hayallerle gitme, hayal kirikligina ugrayabilirsin.

    YanıtlaSil
  9. özge hayal kırıklığımı dedin..
    ayol millet karadeniz diye deli oluo akın akın turlar gelio hersene.
    gördüğün 2 renk mavi yeşil ....
    heryerden akan minik ırmaklar
    öyle temiz ki havası ben sigara içemiyorum rizeye gittiğimde.
    tıkıyo hemen.
    velhasıl bir başkadır karadeniz...

    YanıtlaSil
  10. Karadenizli ve Laz başka şeylerdir. Hem hiç fark etmez. Ben ilk defa duydum paracı olduklarını. Bir kere Karadeniz insanı saf zannedilir. Aksine akıllıdır ama yüreği kıyımsızdır. Bu sebepledir ki kimse ellerinde para pul bırakmaz... Kayserililerle karıştırdın sen galiba :)))

    YanıtlaSil
  11. çilek, bursalı olsun çamurdan olsun demi :)

    gencbiranne, orası öyle, dağ taş su oralar.

    sinir olayına gelince benim gördüklerim sinirli değiller. ama çok hamsi yemekten sanırım biraz tezcanlı insanlar. saman alevi gibi aniden kabaran tipler. benim tanıdıklarıma göre söylüyorum bunu. genelleyip başıma iş almiim yine.

    yiğit tan, kayserililerin adı çıkmış ama bak benim en yakın dostlarımdan biri kayserili. servetini alsam elinden sormaz napıyorsun diye. belki memlekete değil kişiye göre değerlendirmek lazım bu durumları.

    YanıtlaSil